בטיחות נהיגה עם קרוואן
מה צריך לדעת לפני כל תחילת נסיעה:
- 
אסור לרתום/ להעמיס ציוד מכל סוג שהוא בצדדי הקרוואן ,או בגג הקרוואן בזמן גרירת קרוואן.
 - 
יש לוודא ולבדוק שהחיבור בין הקרוואן לבין הרכב מחוברים בצורה בטיחותית .
 - 
יש לוודא שכל המערכות בקרוואן סגורות וכבויות – בלון גז ראשי, מזגן מים וכדומה.
בכדי למנוע נפילה ונזק לציוד הנלווה, צריך לוודא שאין דברים חופשיים העשויים להתגלגל בזמן הנסיעה בקרוואן. - 
יש לוודא שלאחר הריתום הקרוואן נמצא במצב מפולס ביחס לכביש, שקיים מגע טוב בין הגלגלים לכביש. מצב זה חיוני לבטיחות הנסיעה
 - 
יש לחבר את שרשראות הביטחון בין הרכב לקרוואן, לא נוגעות בכביש אלא עם מספיק רפיון לביצוע פניות. גם בזווית של 90 מעלות
 - 
גלגלים: יש לבדוק ולתקן את לחץ האוויר בצמיגי הרכב והקרוואן כולל הצמיג הרזרבי.
 - 
יש להתקין מראות מיוחדות בולטות המאפשרות שיפור שדה הראיה של הנהג.
 
נסיעה בקרוואן:
- 
כבר בתחילת הנסיעה, יש לוודא את פעולתם התקינה של בלמי הקרוואן.
 - 
מהירות הנהיגה בגרירת קרוואן לא תעבור את ה- 90 קמ”ש ו\או 11 קמ“ש פחות מהמהירות המותרת בקטע הכביש (הנמוך מביניהם) – אין לעבור מהירות זו.
 - 
מרחק העצירה בנסיעה עם קרוואן נגרר גדל משמעותית, יש לשמור מרחק (כ -5 שניות) בין הרכב שלך לרכב או למכשול שלפניך, בקרבת רכבים ולקראת כניסה לצומת.
 - 
בעת נהיגה מעבר על פס האטה או בירידה או עליה, יש לשמור על נהיגה במהירות איטית על מנת למנוע ניתוק הקרוואן מהרכב ונזק לקרוואן.
 - 
קחו בחשבון את ממדי הקרוואן בעת מעבר דרך מנהרות, סככות, עצים, חוטי חשמל, גשרים וכל הגבלת אורך, רוחב או גובה
 - 
בזמן הנסיעה חל איסור לשהות בתוך הקרוואן. על כל הנוסעים לשבת ברכב חגורים.
 - 
לאורך כל הנסיעה יש לשים לב שחום המנוע תקין. בזמן גרירת קרוואן (משאות כבדים), חום מנוע הרכב עלול לעלות מעט.
 
עצירה וחנית קארוון:
- 
חניית הקרוואן תהיה בשטח מישורי בלבד בכל מקרה של חנייה עם הקרוואן , יש להקפיד שכל גלגלי הקרוואן מיוצבים על הקרקע.
 - 
כמו כן חובה להפעיל את בלם היד של הקרוואן בעת עצירת הקרוואן.
 - 
אסור לעצור עם הקרוואן בצידי הדרך או בכל מקום שיכול להוות מפגע תעבורתי.
 - 
חל איסור מוחלט להדליק אש בתוך הקרוואן למעט בכיריים המיועדות לבישול